13 upozorněni na české webové stránky projektu TALIS. S odstupem pak následuje poskytnutí letáku a brožury v elektronické podobě, soukromý osobní rozhovor, upozornění na články v časopisech, odkaz na mezinárodní webové stránky projektu TALIS a informace e-mailem či jinou zprávou. Okrajově byli někteří respondenti o záměru šetření informováni také v rámci telefonického rozhovoru. Pouze tři školní koordinátoři odpověděli, že vybraným respondentům žádným způsobem záměr šetření nesdělovali. Ti pak dále v dotazníku uvedli, že zaznamenali ze strany respondentů dotazy na záměr či smysl šetření. Kromě uvedených způsobů, jakými školní koordinátoři respondentům vysvětlovali záměr šetření TALIS 2013, mohli vypsat i další praktiky, které pro tento účel zvolili. Jeden uvedl, že provedl výtah informací z podkladů, které mu byly doručeny, další vyvěsil potřebné informace na nástěnce v češtině, které přeložil i do angličtiny, jiný přednesl dílčí informace a zdůvodnění účasti školy v projektu na poradě pedagogů. Další tabulka a graf uvádějí, které informace týkající se vyplňování dotazníků sdělili školní koordinátoři respondentům před zahájením sběru dat. Tabulka č. 10 Informace k vyplňování dotazníků, které školní koordinátoři sdělili respondentům před sběrem dat Abs. % o čase potřebném k vyplnění dotazníku 213 96,8 o zajištění ochrany důvěrnosti odpovědí 203 92,3 o termínu, do kdy dotazníky vyplnit 217 98,6 o postupu při vyplňování dotazníků 201 91,4 o postupu poté, co dotazníky vyplní 195 88,6 Celkem 220 100,0 Pozn.: možnost volby více druhů informací