10 Vzhledem k tomu, že byli ve většině škol pro účast v šetření vybráni všichni vyučující splňující definici zkoumané populace, lze říci, že větší školy měly předchozí zkušenost s mezinárodními šetřeními častěji. 2.2 Hodnocení spolupráce s národním centrem a poskytnutých informací Úkolem školního koordinátora bylo zprostředkovávat informace mezi národním centrem a školou (tedy respondenty šetření TALIS 2013). K tomu jim byly průběžně předávány aktuální instrukce a informace. Na začátku spolupráce dostali však také k dispozici podrobný Manuál pro školní koordinátory. Hodnocení Manuálu ukazuje následující tabulka a graf. Jak je patrné, jen jeden školní koordinátor uvedl, že by doporučoval úpravu tohoto dokumentu. Konkrétně se mu v něm těžko hledaly odpovědi na dotazy respondentů. Tabulka č. 7 Byly informace v Manuálu pro školní koordinátory dostatečné? Abs. % ano, naprosto 219 99,5 ne, doporučoval/a bych jeho úpravu 1 0,5 Celkem 220 100,0 Graf č. 5 Byly informace v Manuálu pro školní koordinátory dostatečné? Dále měli školní koordinátoři ohodnotit spolupráci s národním centrem. Jak je přitom patrné z tabulky a grafu níže, naprostá většina školních koordinátorů byla s průběžnou komunikací během spolupráce spokojená. Školní koordinátoři, kteří se spoluprací s národním centrem nebyli zcela spokojeni, měli příležitost napsat, co by si představovali jinak. Jedna školní koordinátorka zde uvedla: „některé informace se zbytečně dublovaly, mírně bych omezila byrokracii“ a další vadil způsob oslovení škol se žádostí o účast: „nebyla-li by tam povinnost ‘umocněná‘ dopisem z ČŠI (inspekční činnost?), nezúčastnili bychom se této aktivity.“ 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% ano, naprosto ne, doporučoval/a bych jeho úpravu