45 6 PŘÍLOHA – PODKLAD PRO AKREDITACI VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU Jsou uvedeny pouze obecně použitelné obsahové položky Název vzdělávacího programu Vzdělávání vedoucích pracovníků škol Obsah programu (anotace)Vzdělávací program svým obsahem reaguje především na výsledky šetření TALIS 2013, na další výzkumné a analytické dokumenty z oblasti profesního rozvoje ředitelů, na připravovaný kariérní systém učitelů, potažmo ředitelů a v neposlední řadě i na vzdělávací a rozvojové potřeby samotných vedoucích pedagogických pracovníků.Jednotící linkou je podpora a rozvoj pracovníků školy, včetně sebe sama, s důrazem na pedagogický leadership.Struktura programu je postavena tak, aby byl pro účastníky co nejvíce přínosný. Jedná se o cyklus, který kombinuje prezenční školení s tematicky navazujícím skupinovým setkáním přímo ve školách, a jehož výstupem je připravený záměr změny, kterou každý z účastníků plánuje ve své praxi zrealizovat (variantou je také společně vytvořený projekt). Takto sestavený vzdělávací program rozvíjí všechny účastníky bez ohledu na jejich dosavadní úroveň rozvíjených manažerských kompetencí i jejich délku řídicí praxe. Podmínkou úspěšné realizace je aktivní přístup účastníků.Struktura programu 1. Úvodní setkání 2. Modul Rozvoj sebe samých a druhých 3. Skupinové setkání ve škole 4. Modul Mentorské dovednosti vedoucích pracovníků5. Skupinové setkání ve škole 6. Modul Vedení a řízení změny 7. Závěrečná konference Ad 1. Úvodní setkání (6 vyučovacích hodin)Program otevírá úvodní setkání, na kterém odborný garant programu představuje základní východiska a impulzy pro přípravu programu, jeho cíl a strukturu a také požadavky na absolventský výstup – zadání miniprojektu, související s tématem tzv. leadershipu (plánovaná změna), který bude následně ve své škole realizovat a na dalších setkání o průběhu reportovat (zpětná vazba od kolegů). V průběhu úvodního setkání se odborný garant zaměří především na témata k diskusi, jako např. nejčastěji používané nástroje používané na školách pro zjišťování stavu (SWOT, mapa školy…), identifikace slabého a silného místa ve škole či nejčastěji realizované změny na školách. Na úvodním setkání je nutné rovněž rozdělení účastníků do nepočetných skupin a určit hostitelské školy, na kterých budou probíhat setkávání.