32 Identifikovat slabé místo ve vlastní škole 0 20 40 60 80 100 120 1 - nejhůře připraven 2 3 4 5 - nejlépe připraven Identifikovat slabé místo ve vlastní škole Velice podobný výsledek ukazují odpovědi na otázku, jak je účastník vzdělávacího programu schopen řídit proces změny ve vlastní škole a zvládat odpor proti změně. Téměř 70 % respondentů hodnotí svoji aktuální schopnost stupněm 4 nebo 5.Řídit proces změny a zvládat odpor 0 20 40 60 80 100 120 1 - nejhůře připraven 2 3 4 5 - nejlépe připraven Řídit proces změny a zvládat odpor Celkově lze objektivně uvést, že modul Vedení a řízení změny splnil svůj účel v rámci celého programu. Účastníky byl kladně přijímán, což vyplývá z dílčích hodnocení v rámci dotazníkových šetření. Stejně tak bylo patrné na závěrečných minikonferencích, že účastníci dokážou identifikovat slabé místo ve škole, analyzovat svoji školu a naplánovat změnu v nezbytných základních etapách. Bylo by zcela jistě naivní se domnívat, že budou po našem semináři bezchybně a stoprocentně zvládat všechna úskalí řízení změny. Přesto je viditelné, že vzdělávací aktivity, diskuse, návštěvy ve školách, miniprojekty i inspirativní odkazy na potřebnou literaturu otevřely mnoha účastníkům nové možnosti.