30 V neposlední řadě bylo záměrem naučit ředitele škol pracovat s kritérii úspěchu, sestavovat použitelné a srozumitelné indikátory a pochopitelně probíhající změnu adekvátně evaluovat jako celek i v jednotlivých dílčích etapách. Přesně jedna čtvrtina účastníků absolvovala nějakou formu vzdělávání v této oblasti, což je vzhledem k častosti změn dosti nízké číslo. Je samozřejmě nutno vzít v úvahu, že si účastníci nemuseli uvědomit absolvování vzdělávacích aktivit v oblasti řízení změny v rámci širšího kvalifikačního studia a reflektovali pouze speciální seminář. V každém případě bylo evidentní, že téma pro ně zdaleka není nadužívané, jak by se mohlo zdát na první pohled. Co tedy využijí účastníci pro svoji řídicí praxi? Již z prvních evaluačních dotazníků vyplňovaných bezprostředně po seminářích vyplývala vysoká míra spokojenosti. Více než 90 % účastníků pojmenovávalo vysokou úroveň odborné orientace lektorů, jejich komunikaci se skupinou i celkovou spokojenost s modulem. Účastníci hodnotili převážně jedničkami na čtyřbodové škále, na druhé straně byly lektorské výkony i celková spokojenost s modulem hodnoceny v rozmezí 5–6 % hodnotou 3. Ani v jednom případě se nevyskytl hodnoticí stupeň 4.V rámci otevřených odpovědí formulovaných v papírovém evaluačním dotazníku po skončení semináře i názorů shromážděných jednotlivými lektory v rámci diskusí se studenty bodově uvádíme nejčastěji pojmenovávaný přínos tohoto modulu:››Vhodně zakomponované příklady z praxe ››Prostor pro výměnu zkušeností ››Výuka založená na konkrétních příkladech, vysoce hodnocena znalost praxe u lektorů››Různé úhly pohledu ››Zvládání odporu proti změnám a pochopení jeho příčin ››Pochopení jednotlivých fází změny ››Spojení modulu Vedení a řízení změny s tématy miniprojektů, okamžitá provázanost s každodenním životem škol ››Zajímavý pohled na problematiku hospitací, vzájemných hospitací a cestě ke sdílenému pedagogickému působení v rámci školy ››Komunikace se sborem i rodiči ››Nasměrování na zajímavou odbornou i popularizační literaturu