26 Modul „Mentorské dovednosti vedoucích pracovníků“ byl koncipován s cílem pomoci účastníkům získat orientaci v terminologii vztažené k různým formám kolegiální podpory a specificky k mentoringu, ovládat strategie, postupy a plánování různých forem kolegiální podpory, získat základní dovednost vést mentorský rozhovor, způsoby dávání a přijímání zpětné vazby, a to vše pro oblast profesionálního rozvoje učitele i sebe sama. Očekávanou přidanou hodnotou bylo motivovat ředitele k jejich dalšímu samostudiu a vzdělávání v této problematice.Aby nešlo čistě o přednášku nebo nácvik vybraných dovedností, byly již při přípravě modulu identifikovány problémové otázky, které mohl lektor využít pro aktivaci účastníků, pro řízenou diskusi, pro společné hledání odpovědí např. k tématům, jako je připravenost školského prostředí/vlastní instituce pro zavádění mentoringu, výhody a nevýhody mentoringu interního či externího, kritéria výběru „správné/efektivní“ podpory pro jednotlivé učitele, sebe sama, systém vyhodnocování efektivity zvolené podpory, kariéra jednotlivce vs. profesní rozvoj pedagogů celé školy.Na každý modul navazovala setkání na školách. Z povinných záznamů z jednotlivých setkání lze velmi lehce vysledovat značný zájem o mentorování. Ředitelé se v této souvislosti nejčastěji věnovali sdílení názorů a zkušeností k:››Mentoringu v praxi, úskalí implementace ››Realizaci mentoringu v prostředí malé venkovské školy ››Srovnávání mentora x uvádějícího učitele ››Vedení mentorského rozhovoru ››Užitečnosti mentora pro rozvoj učitelského sboru ››Možnosti finančního zajištění mentorských služeb ››Zapojení předmětové komise do procesu mentoringu ››Rizikům přijetí mentoringu ››Využití interního mentora pro školy v rámci městské oblasti, trojkové obce ››Možnostem formálního zařazení mentoringu do plánu DVPP Jak dopadl modul očima účastníků a lektorů?V dotaznících, které byly zadány ihned po skončení školení, hodnotilo celkovou spokojenost pozitivně 96,5 % respondentů. Vzhledem k tomu, že šlo o smíšené skupiny s rozdílnými mentorskými znalostmi či zkušenostmi (20,3 % účastníků již dříve absolvovalo některý z programů na téma mentoring), jde o výborný výsledek. Celková spokojenost s modulem – agregovaný výsledek ze všech krajů ČR 1 2 3 4 neodpovězeno Počet v %78,6 17,9 3,5 --Spokojenost potvrdily i odpovědi na otázku „ Co z modulu využijete ve své praxi?“ (výběr):››Jak vést pohospitační rozhovor ››Dovednost klást otevřené otázky, přinutit kolegy, aby přišli na své potřeby sami, co je pro ně užitečné, potřebné ››Popřemýšlím o zavedení do školy, chci pomáhat ››Budu se zajímat hlouběji o problematiku mentoringu, sama se pokusím uplatnit nové vědomosti, ačkoliv spoustu činností již praktikuji