19 4 REFLEXE PRŮBĚHU Metodika získávání dat Záměrem České školní inspekce bylo získávat maximální množství informací o průběhu vzdělávacího programu. Pouze systematicky získávaná zpětná vazba totiž mohla podat plastický pohled na vzdělávací program z různých úhlů, od různých cílových skupin, od různých respondentů. Zapojení účastníci byli osloveni v několika etapách, vždy šlo o kvantitativní dotazníková šetření anonymně realizovaná v papírové či elektronické formě. Každý z dotazníků obsahujících uzavřené škálovatelné otázky byl vždy doplněn otázkami otevřenými nebo možností volného vyjádření. Na odpovědích byla po celou dobu získávání dat patrná vysoká míra otevřenosti a snahy o poskytnutí relevantních informací a názorů. Účastníci projektu byli motivováni jednak odbornými mentory (krajskými garanty), jednak samotnými lektory i členy autorského týmu, kteří navštěvovali jednotlivé semináře a další akce. Níže uvedené zpracování výsledků neobsahuje výsledky osobních rozhovorů členů autorského týmu s účastníky, tyto ovšem byly reflektovány na pravidelných schůzkách projektového týmu s vedením České školní inspekce.Účastníci byli postupně osloveni v těchto etapách:››Dílčí evaluace vzdělávacího modulu ››Závěrečný dotazník realizovaný po skončení všech vzdělávacích aktivit ››Dotazník pro lektory zapojené do vzdělávacího projektu Dílčí evaluace vzdělávacího modulu byly realizovány bezprostředně po skončení jednotlivých seminářů (jednotlivá setkávání ve školách evaluována zvlášť nebyla, stejně jako závěrečné minikonference – tyto aktivity byly obsaženy v závěrečném dotazníku). Byla tak získána okamžitá zpětná vazba po skončení aktivity, odrážela aktuální spokojenost, názory a myšlenky zapojených ředitelů škol.Tyto dotazníky obsahovaly následující otázky se škálou 1 (nejlepší) – 4 (nejhorší):››Odborná orientace lektora v tématu ››Komunikace lektora se skupinou ››Technické a orientační zajištění ››Celková spokojenost s modulem Dále byly zahrnuty otázky s otevřenou odpovědí:››Co z modulu využijete ve své praxi?››Které otázky byste chtěl(a) na následném společném setkání na školách s kolegy prodiskutovat?››Komentáře Zejména tyto otevřené odpovědi a komentáře byly okamžitě rozebírány autorským týmem a byla poskytována zpětná vazba lektorům a odborným mentorům, zejména tak byl vytvořen podklad pro setkávání ve školách u prvních dvou modulů.Výsledky této části evaluace byly použity v komentářích k jednotlivým modulům v jiné části textu, zde uvádíme celkové hodnoty. Dotazníky byly vyplňovány v období 26. 3. – 10. 6. 2015, celkově se jednalo o 3 × 14 dotazníků (tři moduly ve čtrnácti krajích).