17 Roman Křivánek Pedagogické vzdělání získal na PedFMU v Brně, kde absolvoval studium učitelství pro základní a střední školu, aprobace dějepis a občanská výchova. Je absolventem Studia pro ředitele škol a školských zařízení a rovněž Studia pro vedoucí pedagogické pracovníky. Pracoval jako učitel na SŠ a VOŠ na Vysočině, rovněž působil jako metodik středních škol při školském úřadu. Své zkušenosti později zúročil v Pedagogickém centru Jihlava jako zástupce ředitele, pokračoval jako vedoucí Pedagogického centra Vysočina a aktuálně pracuje jako ředitel Vysočina Education, příspěvkové organizace Kraje Vysočina, zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. Své zkušenosti ze zahraničních stáží (EU, USA) zúročil v realizaci mezinárodních projektů, zaměřených především na inovace ve vzdělávání, podporu managementu a vzdělávací systémy. Dlouhodobě rovněž řídí a koordinuje vzdělávací projekty zaměřené především na rozvoj managementu v Kraji Vysočina. Publikuje v odborném i regionálním tisku a přednáší projektové řízení na MU v Brně.Václav Trojan Původním povoláním učitel základní školy, dlouholetý ředitel gymnázia a vzdělavatel vedoucích pedagogických pracovníků. Vzdělání získal na brněnské filozofické fakultě, učitelství českého jazyka a dějepisu, poté vystudoval na pražské pedagogické fakultě obor Školský management a později absolvoval doktorské studium v oboru Pedagogika (dizertační práce Kompetence řídících pracovníků ve školství). Praxi získanou v regionálním školství i zkušenosti vzdělavatele úročí jako vedoucí katedry Centrum školského managementu PedF UK v Praze, kde se odborně specializuje na řízení pedagogického procesu. V této oblasti také publikuje na národní i mezinárodní úrovni, realizuje výzkumné aktivity a podílí se na vývoji systému vzdělávání a podpory ředitelů škol. Se svým týmem organizuje konference a kulaté stoly k aktuálním otázkám oboru. Je zapojen do řady projektů ESF v oblasti vzdělávání, lektorsky působí i mimo akademické prostředí v rámci České republiky i v zahraničí.Seznam odborných mentorů (krajských garantů)Role odborných mentorů byla v rámci pilotního ověření vzdělávacího programu nezastupitelná, protože lidé na těchto pozicích koordinovali a řídili realizaci i průběh vzdělávacího programu po odborné i organizační stránce.RNDr. Helena Nováková – Hlavní město Praha metodik pro vzdělávání Národního institutu pro další vzdělávání, krajské pracoviště Praha a SČPhDr. Eva Koberová (manažerka dalšího vzdělávání), Mgr. Jaroslav Borský (hlavní metodik dalšího vzdělávání a projektové činnosti) – Středočeský kraj Vzdělávací institut Středočeského kraje Mgr. Miroslav Pikhart – Jihočeský kraj ředitel Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a Střediska služeb školám Mgr. Lukáš Vlček – Plzeňský kraj projektový manažer, lektor Krajského centra vzdělávání a jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky RNDr. Jaroslav Kočvara – Karlovarský kraj ředitel Gymnázia Cheb Mgr. Blahoslava Pekařová – Ústecký kraj ředitelka Pedagogicko-psychologické poradny Ústeckého kraje a Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků