16 ››Reflexe dosavadních zkušeností ››Jak správně nastavit kritéria, proč to bez nich nejde ››Kdy je na změnu ta pravá chvíle (pozor na přezrálé jablko)››Rozdílné chápání změny (syndrom ředitelky přijíždějící ze semináře)Zdroje a literatura KNOBLAUCH, J.: Cíle v pracovním i osobním životě. Praha: Portál 2013. ISBN 978-80-2622-0346-9 KOTTER, J.: Vedení procesu změny. Praha: Management Press 2008. ISBN 978-80-7261-015-0 TROJAN, V.: Pedagogický proces a jeho řízení, Wolters Kluwer Praha 2014. ISBN 978-80-7478-539-9 TROJANOVÁ, I.: Ředitel a střední management školy. Praha: Portál 2014. ISBN 978-80-262-0591-3 TRUNDA, J., BŘÍZA, K.: Řízení školy ve znalostní společnosti. Editor Václav Trojan. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2012. ISBN 978-80-7290-541-6 VEBER, J., a kol.: Management: Základy, prosperita, globalizace. 1. vyd. Praha: Management Press 2006. ISBN 978-80-7261-274-1 VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ, O. : Moderní management v teorii a praxi. 2. rozšířené vydání. Praha: Management Press 2009. ISBN 978-80-7261-232-1 WEIHRICH, H., KOONTZ, H.: Management. Praha: Victoria Publishing 2003. ISBN 1-85396-322-4 Autorské medailonky Ladislava Šlajchová Pedagogické vzdělání získala na ZČU v Plzni, doktorský titul v oboru pedagogika pak na UK v Praze, kde rovněž absolvovala bakalářský program Školský management. Je také držitelkou mezinárodně uznávaného certifikátu z oblasti projektového řízení IPMA Level D ® . Pracovala jako učitelka na základní škole a gymnáziu, poté na školském úřadu, kde se postupně vyprofilovala na pozici metodika DVPP. Aktuálně je vedoucí krajského pracoviště NIDV v Plzni a garantkou vzdělávacích programů pro management škol, včetně studia pro ředitele škol a školských zařízení. Externě přednáší na ČVUT, průběžně lektoruje a pořádá odborné diskuse, je autorkou odborných článků na téma řízení školy, auto/evaluace a projektového řízení, recenzentkou odborných publikací, např. monografie Profesní rozvoj učitelů. Dlouhodobě působí také jako členka řešitelských týmů a manažerka národních či systémových projektů (Úspěšný ředitel, Cesta ke kvalitě, Projektový manažer 250+ aj.).Pavel Faltýsek Pedagogické vzdělání získal na Přírodovědecké fakultě MU Brno, kde absolvoval studium učitelství pro základní a střední školu, aprobace matematika a biologie, a získal titul doktora přírodních věd v oboru biologie. Je také absolventem bakalářského programu Školský management na PedF UK v Praze a držitelem certifikátu pro oblast projektového řízení IPMA Level D ® . Pracoval jako učitel, zástupce ředitele a ředitel na základní škole a gymnáziu. Poznatky z výkonu funkce ředitele školy (22 let) zúročil jako lektor školského managementu a poradce pro oblast řízení školy a projektového managementu. Působil v lektorských sborech soukromých i veřejných vzdělávacích institucí, vedl akreditované kurzy pro vedoucí pracovníky škol. V současnosti působí jako školní inspektor ČŠI v Jihomoravském inspektorátu. Publikuje v odborném tisku, je autorem odborných textů věnovaných metodice hospitační činnosti. Má zkušenosti jako manažer projektů OPVK.