14 ››Tvorbě a vyhodnocování Individuálních plánů rozvoje učitelů››Možnosti financování profesního rozvoje pracovníků školy Jakou metodickou podporu využívá účastník sám pro sebe? Např. vyjádření k:››Formám podpory ››Jejich efektivitě, gradaci, vazbě na profesní rozvoj ››Nabízeným možnostem profesního rozvoje ředitelů››K případným překážkám v rozvoji ředitelů››Zapojení širšího vedení školy, dalších aktérů››Přínosům Má škola v současnosti zkušenost s mentoringem? Např. vyjádření k:››Překážkám, které škola překonávala při jeho zavádění ››Preferenci mentoringu interního či externího, případně jejich kombinaci ››Kritériím výběru mentorů››Jejich financování + Najít efektivní vazbu tématu „mentoring“ na zvolený miniprojekt účastníka v oblasti leadershipu, včetně prezentace účastníků jejich postupu při naplňování procesu změny ve vlastní manažerské praxi Zdroje a literatura BOBYSUDOVÁ, K.: Koordinátor autoevaluace: poradenské dovednosti – studijní text. Praha: NIDV, 2010. ISBN 978-80-86956-60-2. Dostupné na http://www.nuv.cz/ae/vzdelavaci-programy.HORSKÁ, V.: Koučování ve školní praxi. Praha: Grada Publishing 2009. ISBN 978-80-247-2450-8.PETRÁŠOVÁ, M. A.: Mentoring: forma podpory nové generace. Praha: Portál 2014. ISBN 978-80-262-0625-5.PÍŠOVÁ, M.: Mentoring v učitelství: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2011. ISBN 978-80-7290-518-8.SCHRATZ, M. a kol.: Umění vést školu dobře Centrální5: Středoevropský pohled na kompetence ředitele školy. Budapešť: Tempus Public Foundation 2013. ISBN 978-615-5319-03-7.ŠNEBERGER, V.: Co je to mentoring a jeho zavádění na škole: Příručka. Ostrava: Repronis 2012. ISBN 978-80-7329-331-4.Přehled evaluačních nástrojů – Výstup IPn Cesta ke kvalitě: http://www.nuv.cz/ae/harmonogram-zverejnovani-a-detailnejsi-popis-evaluacnich?highlightWords=ov%C4%9B%C5%99en. Modul č. 3 – Vedení a řízení změny Anotace Účastníci pochopí, jak na změny v současném světě a životě lidí reaguje školství prostřednictvím kurikulární reformy, seznámí se s obecnými zákonitostmi procesu změn, včetně typických reakcí lidí na změnu, seznámí se s postupy doporučovanými pro řízení změny, vyzkouší si některé činnosti, které souvisejí s efektivním řízením změny, osvojí si postup vedení změny vhodný pro školství. Identifikují jedno slabé místo v životě své školy a navrhnou jednotlivé kroky řešení.