13 Cílové kompetence / profil absolventa Absolventi získají, případně si zvýší odborné znalosti a dovednosti potřebné pro účinné poskytování kolegiální podpory učitelům s důrazem na mentoring. Absolvent modulu:››Orientuje se v terminologii vztažené ke kolegiální podpoře a specificky k mentoringu ››Charakterizuje základní strategie, postupy a plánování různých forem kolegiální podpory ››Analyzuje možné přínosy a rizika využívání mentoringu ve své organizaci ››Orientuje se v mentorském procesu ››Definuje kritéria výběru mentora ››Popíše základní scénář mentorského rozhovoru ››Plánuje zařazení mentoringu jako efektivního nástroje v procesu profesního rozvoje učitelů, případně sebe sama ››Dodržuje a podporuje etiku mentoringu Použité metody a formy Modul je veden konstruktivisticky. Výuka bude přizpůsobena všem relevantním podmínkám, zejména na úrovni vstupních znalostí a dovedností účastníků v oblasti kolegiální podpory (specificky mentoringu). Lektor kombinuje teorii s praxí, využívá praktických zkušeností účastníků, dbá na přiměřenost a individuální přístup. Modul má výcvikový charakter, tj. obsahuje teoretické vstupy, které jsou střídány týmovou prací a řízenou diskusí. Účastníci aktivně přicházejí s případy z vlastní manažerské praxe v oblasti profesní podpory podřízených (osobní pracovní problémy, nejistoty, dilemata apod.), které se mohou stát jedním z dalších východisek pro zpracování jejich osobního miniprojektu souvisejícího s tématem leadershipu (viz výstup aktivity Vzdělávací lídr).Účastníkům bude doporučeno samostudium relevantní odborné literatury a zadána témata pro přípravu na navazující diskusní setkání.Problémové otázky ››Připravenost školského prostředí / vlastní instituce pro zavádění mentoringu ››Výhody a nevýhody mentoringu interního či externího ››Kritéria výběru „správné / efektivní“ podpory pro jednotlivé učitele, sebe sama ››Systém vyhodnocování efektivity zvolené podpory ››Individuální profesní rozvoj učitele / ředitele (kariéra jednotlivce) vs. profesní rozvoj pedagogů celé školy + Najít efektivní vazbu tématu „mentoring“ na zvolený miniprojekt účastníka v oblasti leadershipu Impulzy a konkrétní otázky pro setkání na školách Především seznam těch otázek a impulzů, které budou zaznamenány přímo v průběhu školení. Zpracování odpovědí lze zadat jako vhodnou přípravu na vzájemné monotematické setkání.Další navrhované otázky Jakou metodickou podporu poskytuje učitelům vedení školy? Např. vyjádření k:››Formám podpory profesního rozvoje učitelů››Tvorbě a vyhodnocování Plánu DVPP