9 3 POPIS VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU Vzdělávací program byl sestaven přímo na míru potřebám a požadavkům ředitelů škol v oblasti pedagogického řízení škol. Složen je z několika částí logicky spojených do jednoho celku, přičemž jednotlivé vzdělávací moduly na sebe navazují a díky heterogennímu autorskému týmu, který byl schopen zohledňovat různé úhly pohledu na řešená témata přesně podle odbornosti jeho členů, jsou propojeny jednotící linkou spojující teorii s praxí. Ambicí České školní inspekce i přímo autorů vzdělávacího programu bylo kromě sestavení vzdělávacího kurzu také jeho pilotní provedení a následně i pozorná a důkladná evaluace. Jen tak je možné využít jeho potenciál naplno pro další období. Účastníky vzdělávacího programu byli ředitelé základních škol nebo jejich zástupci ze všech krajů České republiky. Dvacítka vedoucích pracovníků škol z každého kraje tvoří dohromady již zajímavou množinu lidí, která nejen využije získané kompetence pro svoji řídící práci, ale také poskytla patřičnou reflexi a zpětnou vazbu. Ta je navíc doplněna o pohled krajských koordinátorů, kteří realizaci vzdělávacího programu po odborné i organizační stránce v jednotlivých regionech řídili.Struktura vzdělávacího programu Úvod Závěrečná MODUL konference setkání ve škole setkání ve škole ( + hospitace)MODUL MODUL a) Úvodní setkání ››Seznámení s obsahem projektu Kompetence III a s šetřením TALIS 2013 ››Zadání miniprojektu (plánovaná změna ve vlastní škole)››Nástroje pro zjišťování stavu (např. SWOT analýza)››Identifikace slabého (či naopak silného) místa ve škole ››Rozřazení do skupin b) Modul č. 1 – Rozvoj sebe samých a druhých ››Následuje setkání ve škole c) Modul č. 2 – Mentorské dovednosti vedoucích pracovníků››Následuje setkání ve škole (+ hospitace)d) Modul č. 3 – Vedení a řízení změny e) Závěrečná konference ››Prezentace miniprojektů – prezentace provedené či zamýšlené změny ››Report o postupu ››Reflexe účastníků, podklad pro reflexi (krajského) mentora