23 20 Pro srovnání jsme využili souhrnnou škálu (průměr ze všech aktivit). Jednodimenzionalita položek škály byla potvrzena analýzou faktorové struktury dotazníků. Cronbachovo alpha výsledné škály práce s kurikulem = 0,7.GRAF Č. 8: NAPLŇOVÁNÍ POTŘEB UČITELŮ POHLEDEM ŘEDITELŮ ZÁKLADNÍCH ŠKOL.Jde o činnosti, u kterých se ředitelé nejvíce shodli na vysoké intenzitě práce. Napříč všemi oblastmi je per-manentní naslouchání učitelům nejčastější činnost, na které se respondenti shodli. Celých 89 % ředitelů hodnotí, že pro své učitele mají otevřené dveře téměř vždy. Odpovědi „zřídka“ nebo „občas“ se vůbec ne-vyskytují. Další výroky této dimenze jsou z hlediska intenzity jen o málo slabší. Opět se v tuto chvíli nabízí otázka, do jaké míry mohou ředitelé přiznávat, že se takto často nechovají. V zásadě lze říci, že se jedná o jeden ze základních atributů vedení. Absence odpovědí v první půlce stupnice je vlastně docela pocho-pitelná, protože pokud by ředitelé nebyli alespoň v deklarativní rovině přesvědčeni, že se tak chovají (ale-spoň) často, zpochybňovali by do jisté míry jeden ze základních předpokladů funkce ředitele školy. Srov-nání se tak odehrává (podobně jako i v některých dalších oblastech) pouze v „kladné“ polovině odpovědí. Podílí se na rozdílech v této unifikované oblasti některé z pevných charakteristik ředitelů a škol?20 V prvé řadě jsme analyzovali vliv genderu. Ze srovnání průměrných hodnot obou skupin vyplývá, že i přes obecně velmi výrazné přiklonění k častosti aktivit hodnotí ředitelky svůj přístup k celé dimenzi jako intenzivnější. Pohlaví přitom vysvětluje asi 2,5 % rozptylu. Ostatní uvažované prediktory jsou zcela nevýznamné. V zása-dě se v této dimenzi neliší ředitelé s různou délkou praxe, ředitelé z plně organizovaných a neúplných škol a ani velikost školy nehraje žádnou roli. Podporuji učitele, kteří přicházejí s novými nápady do výuky Vycházím vstříc požadavkům učitelů na účast v DVPP Pro učitele mám otevřené dveře 0 20 40 60 80 100 %0 0,9 37,6 61,6 88,8 zřídka občas často velmi často 0 2,9 34,3 62,8 0 0 11,2