19 TABULKA Č. 6: ZÁJEM O ŽÁKY. N Zájem o žáky (průměr) Směrodatná odchylka všechny skupiny 911 3,36 0,42 muž 346 3,21 0,43 žena 554 3,46 0,38 plně organizovaná škola 575 573 0,42 neúplná škola 343 338 0,36 praxe do 5 let 260 3,31 0,41 praxe do 10 let 200 3,40 0,44 praxe nad 10 let 450 3,38 0,42 1.7 Rozvoj kurikula Tvorba vzdělávacího programu a jeho implementace patří k fundamentálním úkolům školy. Garantem plánovaného i realizovaného kurikula je ředitel školy. Koordinace úkolů spojených se vzdělávacím pro-gramem, jeho plánováním, organizací i evaluací je neodmyslitelnou součástí náplně práce pedagogického lídra školy.14 Oblast reprezentující ředitelovu práci s kurikulem v analýze sytily čtyři položky. Specifickou aktivitou byla vedle výše uvedených činností tvorba studijních plánů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Graf 6 ukazuje, jak často se jednotlivými činnostmi ředitelé zabývají. GRAF Č. 6: ROZVOJ KURIKULA POHLEDEM ŘEDITELŮ ZÁKLADNÍCH ŠKOL.Zabývám se školním rozvrhem Podílím se na tvorbě individuálních studijních plánů pro žáky s SVP Podílím se na úpravách školního vzdělávacího programu Provádím evaluaci školního vzdělávacího programu 0 20 40 60 80 100 %4,9 1,1 4,0 18,5 35,1 38,6 46,6 39,4 20,4 41,8 14,3 zřídka občas často velmi často 20,5 35,2 19,9 33,3 26,4