Česká školní inspekce Rozdíly mezi školami v matematické gramotnosti Čj.: ČŠIG-2355/16-G2 Sekundární analýzy výsledků mezinárodního šetření PISA 2/37 Obsah 1 Úvod ............................................................................................................................. 3 2 Srovnání méně úspěšných a velmi úspěšných škol v matematické gramotnosti .. 3 2.1 Shrnutí 1 ....................................................................................................................... 3 2.2 Srovnání škol ................................................................................................................ 5 2.2.1 Charakteristiky žákovské populace .............................................................................. 6 2.2.2 Role ředitele školy ....................................................................................................... 9 2.2.3 Výuka a podpora matematiky ve škole ...................................................................... 14 2.2.4 Výuka matematiky ve třídě ........................................................................................ 17 2.2.5 Postoj žáků ke své škole ............................................................................................. 19 2.2.6 Vztah žáků k matematice ........................................................................................... 20 3 Porovnání výsledků českých žáků z šetření PISA mezi roky 2003 a 2012 .......... 22 3.1 Shrnutí 2 ..................................................................................................................... 22 3.2 Porovnání mezi roky 2003 a 2012 ............................................................................. 22 4 Závěry a doporučení ................................................................................................ 30 Příloha Přehled indexů šetření PISA ................................................................................... 33