Česká školní inspekce Srovnání charakteristik méně úspěšných a velmi Čj.: ČŠIG-2154/16-G2 úspěšných tříd – Sekundární analýza PIRLS 2011 a TIMSS 2011 4/22 tříd byla analýza prováděna jak z pohledu úspěšnosti v kombinaci všech tří gramotností, tak jen z pohledu úspěšnosti v matematické gramotnosti a jen ve čtenářské gramotnosti. Pokud se výsledky těchto tří různých pohledů lišily, je to uvedeno. Pokud ne, jsou výsledky uváděny jako souhrnné „ve všech třech ohledech“. 4 Východiska – výsledky na jednotlivých dílčích škálách a podoblastech funkčních gramotností Velmi úspěšné a méně úspěšné třídy se liší i z pohledu výsledků na jednotlivých dílčích škálách – podoblastech jednotlivých gramotností. Jak je ovšem patrné z následujících grafů, nedá se v zásadě říci, že by se žáci z méně úspěšných tříd v některé podoblasti žákům z velmi úspěšných tříd znatelně více přibližovali anebo ještě více vzdalovali. Graf č. 1 Srovnání výsledků na dílčích škálách matematické gramotnosti Graf č. 2 Srovnání výsledků na dílčích škálách přírodovědné gramotnosti