56 • Zavést povinnost absolvování základního kurzu pro řízení školy, včetně vedení pedagogického sboru, před nástupem do funkce ředitele; umožnit absolvování tohoto kurzu v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.• Umožnit řediteli plnění jeho vyučovací povinnosti, přizpůsobit počet hodin s ohledem na velikost školy a náročnost řízení.• Zvážit převedení právní subjektivity malých škol na obce, tím snížit jejich administrativní zátěž.Autorský tým, předkládá tento soubor doporučení s vědomí, že hodnocení je jen jedním z nástrojů vzdělávací politiky, ale dotýká se všech jeho aktérů a jeho vliv vzrůstá. Závěrečná zpráva a doporučení jsou určena především tvůrcům vzdělávací politiky, ale mohou být užitečným zdrojem informací všem, kteří se vzděláváním zabývají. Vycházejí z doporučení expertů OECD, z mezinárodních zkušeností a byla prodiskutována s odbornou veřejností v České republice. Návrhy opatření souvisejí s širšími strategickými záměry vzdělávací politiky a měly by být realizovány v jejich kontextu. Implementace navržených opatření vyžaduje posílení odborných kapacit pro hodnocení na všech úrovních, od učitelů, přes zřizovatele až po hodnotitele a tvůrce hodnotících nástrojů (MŠMT, ČŠI).