41 S hodnocením školy je spojováno hodnocení ředitele, který nese veškerou odpovědnost za vzdělávání i hospodaření školy.Účastníci diskuse vnímali velkou autonomii školy, respektive ředitele, spíše jako pozitivní a výhodnou, ale upozorňovali na potřebu větší podpory, zejména ze strany zřizovatelů12. Pozitivně autonomii hodnotili i ředitelé malých a malotřídních škol, i když pro ně je velmi obtížné zvládnout všechny role, které ve škole mají (role manažera i pedagogického vedení).12 Zpráva o výsledcích šetření potřeb aktérů, graf 9 a graf 10: Více než 70 % všech skupin aktérů podporuje, aby ředitel měl odpovědnost jak za ekonomické, tak pedagogické vedení školy.Téma Téma diskuse Co OECD vnímá jako rizikové Doporučení OECD Role ředitele Ředitel – má být spíše učitel (pedagogické vedení), nebo manažer (administrativní a ekonomická agenda)? Na základě čeho hodnotit vedení školy Nedostatečné pedagogické vedení škol ŘŠ by měli větší pozornost věnovat pedagogickému vedení, měli by se na to připravovat a být podle toho také hodnoceni Učitelé nejsou vedeni, pouze řízeni Dát ŘŠ podstatně větší prostor pro vedení sborů; k tomu zaměřit vzdělávání ŘŠ