20 Problémy v přípravě učitelů – fakulty - Přípravě učitelů na různé formy hodnocení není věnována dostatečná pozornost, školy musí počítat s tím, že noví učitelé se hodnocení musí naučit v praxi. - Pedagogické fakulty vnímají jako závažný problém to, že na oborové fakulty jsou jiné akreditační požadavky. U oborových fakult jsou akreditační komisí požadovány výrazně nižší časové dotace na praxi a na didaktiku. Toto je vnímáno jako nesystémové řešení z hlediska garance státu.Sdílení pohledu na hodnocení mezi učiteli jednotlivých stupňů- Z hlediska sdíleného pohledu na hodnocení a snahy o objektivní přístup v rámci jednotlivých škol bylo poukazováno často na rozdíly v pohledech na hodnocení a na kritéria mezi učiteli prvního a druhého stupně. Zejména jde o školy, kde se tyto dvě skupiny učitelů příliš nedostanou do kontaktu a je pak obtížné řešit návaznost kritérií prvního a druhého stupně. Přijetí slovního hodnocení - Od ředitelů, kteří chtějí uplatňovat slovní hodnocení, zazněla častá zkušenost s rodiči, kteří nevidí ve slovním hodnocení větší přínos a nepožadují ho.- Školy uvádějí svá zjištění, že veřejnost, zejména rodiče, nemají zájem o slovní hodnocení a chtějí známky 1 až 5.- Jsou školy, které od slovního hodnocení po nějakém čase ustoupily, protože nebylo přijato zejména rodiči, nepodařilo se je přesvědčit o výhodách slovního hodnocení. - Některé školy vyhodnotily slovní hodnocení jako neefektivní, s ohledem na vynaložené úsilí učitelů na jedné straně a nezájem rodičů na straně druhé, a proto skončily s využíváním kombinovaného hodnocení u slabších žáků.Formativní hodnocení není vnímáno jako silné téma a nemá systematickou podporu - Mnozí učitelé vnímají situaci tak, že formativní hodnocení je ve školách prováděno spíše intuitivně. Není k dispozici dostatek možností (DVPP), jak se o možnostech širšího využívání formativního hodnocení dozvědět. V nabídce DVPP není dostatek kurzů zaměřených na hodnocení žáků.- Zazněla dílčí připomínka k nedostatkům při hodnocení žáků v předmětech, jako je výtvarná a hudební výchova. Zde musí být výrazný individuální přístup k hodnocení žáků, ale hodnocení by ani v předmětech „výchov“ nemělo být podceňováno.- Uplatnění formativního hodnocení na středních odborných školách je omezené vzhledem k nutnosti praktického ověření znalostí a dovedností pro daný obor.