12 Okruh diskutovaných témat na úrovni hodnocení ŽÁKA Téma Téma diskuse Co OECD vnímá jako rizikové Doporučení OECD Srovnatelnost hodnocení Omezená konzistence hodnocení napříč školami Pravidla a postupy hodnocení se liší, známky v jedné škole neodpovídají stejným známkám v jiné škole. Nedostatek národních specifikací či směrnic pro hodnocení žáků brání konzistentnímu uplatňování hodnotících kritérií. Nastavení metodické podpory na úrovni státu Nastavení kritérií pro hodnocení Využití sumativního a formativního hodnocení Efektivnější využití sumativního a posílení formativního hodnocení Přílišný důraz na tzv. sumativní hodnocení žáků – je považováno za tradiční přístup, který velmi málo klade důraz na tzv. formativní hodnocení – využívání hodnocení jako zpětné vazby umožňující reagovat na vzdělávací potřeby žáků (důraz na společný „dialog“ žák – učitel). Podpora DVPP Změna ve studijních programech pedagogických fakult (a dalších fakult připravujících učitele)Tvorba metodických nástrojů, které budou moci učitelé využívat