11 3. HODNOCENÍ NA ÚROVNI ŽÁKA, UČITELE A ŠKOLY – ZJIŠTĚNÍ A DOPORUČENÍ S ohledem na cíle a efektivitu průběhu veřejné diskuse, realizovatelnost šetření potřeb aktérů a tím i s ohledem na celkové získání reflexe na návrhy OECD od odborné veřejnosti v České republice byla ze širokého spektra témat obsažených v doporučeních OECD realizačním týmem pro projednání identifikována klíčová témata. Pozornost byla zaměřena na tři oblasti:• Hodnocení na úrovni žáka • Hodnocení na úrovni učitele • Hodnocení na úrovni školy 3.1 Hodnocení na úrovni žáka V této první oblasti byla pozornost věnována dvěma tematickým okruhům – srovnatelnost hodnocení a lepší využití sumativního a formativní hodnocení. Tato témata navíc poskytla dostatečně širokou platformu pro diskusi i o dalších otázkách, které Zpráva OECD zmiňuje, jako je tvorba vzdělávacích standardů, využití národních standardizovaných testů, ujasnění role společné části maturitní zkoušky nebo důraz na inkluzivní systém hodnocení.Účastníci seminářů byli upozorněni na pojetí formativního hodnocení ve Zprávě OECD „jako hodnocení pro učení, které má být užíváno průběžně tak, aby bylo monitorováno učení žáků a aby bylo možno plánovat jejich další kroky ve vzdělávání“. V následující tabulce je stručně shrnuto, co na obou tématech vnímá OECD jako rizikové a s jakými doporučeními přichází.