10 Celkem se veřejné diskuse zúčastnilo 610 účastníků, kterými byli především učitelé, ředitelé škol všech stupňů a jejich zástupci, zástupci zřizovatelů, vysokých škol, výzkumných ústavů a odborných asociací, členové Parlamentu ČR, zástupci ČŠI a MŠMT.V rámci veřejné diskuse byl na jednotlivých seminářích formou anketního dotazování účastníků proveden předvýzkum pro přípravu šetření potřeb aktérů v oblasti hodnocení, které bylo následně provedeno.Veřejná diskuse nepochybně přispěla k rozšíření povědomí o mezinárodních zkušenostech v oblasti hodnocení. Podle expertů OECD hodnocení nabývá na významu nejen z hlediska zlepšování výsledků žáků, ale i kvality a efektivity celého vzdělávacího systému.Novým obecným poznatkem z diskuse, který je s tímto mezinárodním trendem v rozporu, je zjištění, že v České republice není hodnocení považováno hlavními aktéry za významný nástroj pro zlepšování výsledků vzdělávání. Ohledně hodnocení panují spíše obavy a nejistota vzhledem k nedostatečné definici cílů a účelu některých forem hodnocení. • Zpráva o výsledcích šetření potřeb aktérůZpráva obsahuje zjištění z dotazníkového šetření potřeb vybraných aktérů se zaměřením na problematiku hodnocení ve vzdělávání. Šetření se uskutečnilo v období od 17. června do 12. července 2013 formou elektronického dotazníku. Celkový vzorek 2 397 respondentů byl zvolen systematickým náhodným výběrem ze zástupců zřizovatelů, učitelů a ředitelů škol. Odpovědělo celkem 696 respondentů, návratnost dosáhla 29 %.