21 Test z oblasti řešení problémů byl zadáván elektronicky a žáci byli dotazováni na míru využití počítačů. Uve-dené odpovědi jsme roztřídili podle toho, do kterého druhu školy žáci chodí. V grafech na obrázcích 4.5 a 4.6 je znázorněno, v jaké míře žáci využívají pro různé činnosti ve škole a doma počítače. Ve všech druzích škol kromě speciálních jsou ve výuce počítače nejčastěji využívány pro skupinovou práci a komunikaci se spolu-žáky, ve speciálních školách se nejvíce využívají k procvičování učiva. Doma nejvíce využívají počítače k pří-pravě do školy gymnazisté a ti také spolu se žáky středních odborných škol s maturitou sledují velkou měrou sdělení na webových stránkách své školy.Obrázek 4.5 Používání počítačů ve škole (jednou týdně nebo častěji)(PISA 2012 – Řešení problémů)0 5 10 15 20 25 30 35 40 ZŠGv G4 SŠ mat SŠ nemat Spec Podíl žáků (%)Hraní výukových simulačních her Procvičování učiva Práce ve skupiněa komunikace se spolužáky Obrázek 4.6 Používání počítačů mimo školu (denně nebo téměř denně)(PISA 2012 – Řešení problémů)0 10 20 30 40 50 60 70 Podíl žáků (%)Surfování na internetu při přípravě do školy Používání e-mailu ke komunikaci se spolužáky při přípravě do školy Sledování sdělení na webových stránkách školy ZŠGv G4 SŠ mat SŠ nemat Spec