46 ZÁMĚR OTÁZKY 3.3 Popis: Porozumět dané situaci a vybrat odpovídající matematický model Tematický okruh: Změna a vztahy Kontext: Vědecký Popis: Formulování situací matematicky Úspěšnost (%)Celkem Česká republika (2012)29,97 Průměr zemí OECD (2012)29,39 HODNOCENÍ OTÁZKY 3.3 Úplná odpověďKód 1: B T = 10 000 · (1,5 · 0,8)7 Nevyhovující odpověďKód 0: J iné odpovědi Kód 9: Nezodpovězeno Odpovědi českých žákůOdpověďA B C D Četnost (%) 2012 27,82 29,97 23,04 12,22 Obtížná úloha, v níž mají žáci identifikovat vzorec, který odpovídá popisu reálné situace. Úspěšné vyřešení úlohy předpokládá porozumět popisu reálné situace a významu jednotlivých čísel ve vzorci. Statistické parametry žákovských odpovědí nasvědčují tomu, že pro žáky byla úloha velmi obtížná a značná část z nich výsledek pravděpodobně tipovala náhodně.Otázka 3.4 TUČŇÁCi Po návratu z expedice hledal Jean Baptiste na internetu, kolik mláďat v průměru vyvede jeden pár tučňáků.Našel sloupcový diagram s informacemi o tučňákovi oslím, o tučňákovi skalním a o tučňákovi magellanském.