33 ZÁMĚR OTÁZKY 10.1 Popis: Určit počet viditelných stěn osmibokého jehlanu z různých pozic Tematický okruh: Prostor a tvar Kontext: Osobní Postup: Používání matematických pojmů, faktů, postupů a uvažování Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2003)39,66 32,75 46,34 Česká republika (2006)34,47 27,39 39,97 Průměr zemí OECD (2003)31,81 26,81 36,79 Průměr zemí OECD (2006)30,22 25,98 34,34 HODNOCENÍ OTÁZKY 10.1 Úplná odpověďKód 1: Pro pozice P1 – P5 jsou zakroužkována postupně čísla: 4, 3, 1, 2, 2.Nevyhovující odpověďKód 0: J iná odpověďKód 9: Nezodpovězeno Odpovědi českých žákůKód odpovědi 0 1 9 Četnost (%) 2003 55,39 39,66 4,95 Četnost (%) 2006 61,61 34,47 3,92 Cílem úlohy je vyřešit prostorovou situaci pomocí jejího dvojrozměrného modelu. Úkolem žáků je v dvojrozměrném modelu úlohy vyznačit zorný úhel a výsledek interpretovat v trojrozměrném prostoru. V úspěšnosti řešení čeští žáci překonali průměr zemí OECD, přičemž chlapci byli při řešení přibližně o 10 procentních bodů úspěšnější než děvčata.