31 ZÁMĚR OTÁZKY 9.1 Popis: Určit čísla stran při vytváření knížky přehýbáním papíru Tematický okruh: Prostor a tvar Kontext: Osobní Postup: Používání matematických pojmů, faktů, postupů a uvažování Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2003)68,28 71,31 65,30 Česká republika (2006)61,04 65,10 57,86 Průměr zemí OECD (2003)64,15 67,33 61,03 Průměr zemí OECD (2006)59,80 63,03 56,69 HODNOCENÍ OTÁZKY 9.1 Úplná odpověďKód 1: Čísla stránek správně umístěná v následujících pozicích (na orientaci číslic nebereme zřetel):Nevyhovující odpověďKód 0: J iná odpověďKód 9: Nezodpovězeno Odpovědi českých žákůKód odpovědi 0 1 9 Četnost (%) 2003 24,61 68,28 7,11 Četnost (%) 2006 28,60 61,04 10,36 Úloha testuje prostorovou představivost žáků a schopnost transformace dvourozměrného obrazu do třídimenzionálního prostoru. Úspěšnost řešení úlohy byla poměrně vysoká (blíží se dvěma třetinám), úspěšnější v řešení byla děvčata.