21 • Je to polovina. • R se zmenší o 50 %. • R bude poloviční.Částečná odpověďKód 1: Vysvětlení, které správně popisuje BUĎ „směr“ změny, NEBO velikost změny, ale ne OBOJE. • R se zmenší. [Chybí velikost změny.] • Dojde ke změně o 50 %. [Chybí směr změny.] • R se zvětší o 50 %. [Chybný směr změny, ale správná velikost změny.]Nevyhovující odpověďKód 0: J iné odpovědi • R se také zdvojnásobí. [Jak velikost, tak směr změny jsou chybné.]Kód 9: Nezodpovězeno Odpovědi českých žákůKód odpovědi 0 1 2 9 Četnost (%) 2012 32,2 12,6 18,7 36,4 Ze vzorce vyplývá, že veličiny R a h jsou nepřímo úměrné: pokud se h dvakrát zvětší, R se dvakrát zmenší. Úlohu lze řešit i algebraicky: jestliže R1 = k.v/60.h, pak R2 = k.v/60.h.2 = hodnot do vzorce.Otázka 5.2 RYCHLOST INFUZE Zdravotní sestry musí umět vypočítat objem V infuze, pokud znají její rychlost R.Infuze o rychlosti 50 kapek za minutu musí být pacientovi podávána po dobu 3 hodin. Kapkový faktor této infuze je 25 kapek na 1 ml.Jaký je objem infuze v ml?Objem infuze: .......... ml ZÁMĚR OTÁZKY 5.2 Popis: Upravit vzorec a dosadit do něj dvě dané hodnoty Tematický okruh: Změna a vztahy Kontext: Pracovní Postup: Používání matematických pojmů, faktů, postupů a uvažování Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2012)24,7 20,6 28,1 Průměr zemí OECD (2012)25,7 24,8 26,5 HODNOCENÍ OTÁZKY 5.2 Úplná odpověďKód 1: 360 nebo řešení, ve kterém žák správně dosadil do vzorce a správně z něj vyjádřil neznámou. • 360 • (60 ∙ 3 ∙ 50) : 25 [Správné vyjádření a dosazení.]Nevyhovující odpověďKód 0: J iné odpovědi Kód 9: Nezodpovězeno