Výsledky žáků v České republice Postoje žáků v různých druzích škol V žákovských dotaznících odpovídali testovaní žáci také na otázky týkající se vztahu k matematice nebo vztahu ke škole, kterou navštěvují. Na obrázku 5.8 jsou znázorněny vybrané postoje žáků charakterizované pomocí tří indexů zavedených ve 4. kapitole – indexu vztahu žáka ke škole, indexu sebedůvěry v matematice Vybrané postoje žáků v různých druzích škol (PISA 2012)Obr 5.8 Vztah ke škole Sounáležitost se školou Sebedůvěra v matematice 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 % ZŠGv SŠ maturitní G4 SŠ nematuritní Výsledky žáků různých druhů škol na dílčích škálách (PISA 2012 – Matematická gramotnost)Obr 5.7 Celkový výsledek Rozdíl mezi výsledkem na dílčí a na celkové škále Změna a vztahy Kvantita Prostor a tvar Neurčitost a data Formulování Používání Interpretování Základní školy 476 0,6 5,3 2,7 -13,2 -6,2 6,0 -7,2 Víceletá gymnázia 602 13,9 7,4 -0,7 -13,3 1,9 1,8 -2,5 Čtyřletá gymnázia 585 13,2 8,2 0,9 -15,0 -2,1 5,7 3,1 SOŠ a SOU s maturitou 514 5,2 5,5 -5,5 -9,7 -4,7 3,8 -0,3 SOŠ a SOU bez maturity 425 -7,1 5,5 -6,8 -1,7 -6,5 2,0 -1,2 Česká republika 499 0,4 6,0 -0,3 -10,7 -3,9 4,5 -4,9 Výsledek na dílčí škále se liší o méně než 5 bodů od celkové škály Výsledek na dílčí škále je o 5 a více bodů vyšší než na celkové škále Výsledek na dílčí škále je o 5 a více bodů nižší než na celkové škále