284 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl Tabulka B2.V.9 Výkon v řešení problémů a používání počítače ve škole, podle regionu Výsledky na základě údajů, které uvedli sami žáci * přidělený region PISA. Poznámky: Statisticky významné hodnoty jsou vyznačeny tučným písmem (viz Příloha A3). \"Italské administrativní regiony jsou seskupeny do větších geografických celků: Střed (Lazio, Marche, Toscana, Umbria), Severovýchod (Bolzano, Emilia Romagna, Friuli Venezia Giulia, Trento, Veneto), Severozápad (Liguria, Lombardia, Piemonte, Valle d'Aosta), Jih (Abruzzo, Campania, Molise, Puglia), Jižní ostrovy (Basilicata, Calabria, Sardegna, Sicilia).\" \"Brazilské státy jsou seskupeny do větších geografických celků: Středozápadní region (Federal District, Goiás, Mato Grosso, Mato Grosso do Sul), Severovýchodní region (Alagoas, Bahia, Ceará, Maranhão, Paraíba, Pernambuco, Piauí, Rio Grande do Norte, Sergipe), Severní region (Acre, Amapá, Amazonas, Pará, Rondônia, Roraima, Tocantins), Jihovýchodní region (Espírito Santo, Minas Gerais, Rio de Janeiro, São Paulo), Jižní region (Paraná, Rio Grande do Sul, Santa Catarina).\" Národní data viz Tabulka V.4.26. 1. Započítaný výsledek odpovídá koeficientu z regrese, kde jsou zavedeny jako další nezávislé proměnné Index PISA uvádějící ekonomický, sociální a kulturní status žáků (ESCS), druhá mocnina ESCS, chlapec a model přistěhovaleckého původu (první generace). Odkaz: http://dx.doi.org/10.1787/888933003763