270 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl Tabulka B2.V.3 Výkon žáků v řešení problémů v porovnání s výkonem v matematice, čtení a přírodních vědách, podle regionu (část 1/3) * přidělený region PISA. Poznámky: Statisticky významné hodnoty jsou vyznačeny tučným písmem (viz Příloha A3). \"Italské administrativní regiony jsou seskupeny do větších geografických celků: Střed (Lazio, Marche, Toscana, Umbria), Severovýchod (Bolzano, Emilia Romagna, Friuli Venezia Giulia, Trento, Veneto), Severozápad (Liguria, Lombardia, Piemonte, Valle d'Aosta), Jih (Abruzzo, Campania, Molise, Puglia), Jižní ostrovy (Basilicata, Calabria, Sardegna, Sicilia).\" \"Brazilské státy jsou seskupeny do větších geografických celků: Středozápadní region (Federal District, Goiás, Mato Grosso, Mato Grosso do Sul), Severovýchodní region (Alagoas, Bahia, Ceará, Maranhão, Paraíba, Pernambuco, Piauí, Rio Grande do Norte, Sergipe), Severní region (Acre, Amapá, Amazonas, Pará, Rondônia, Roraima, Tocantins), Jihovýchodní region (Espírito Santo, Minas Gerais, Rio de Janeiro, São Paulo), Jižní region (Paraná, Rio Grande do Sul, Santa Catarina).\" Národní data viz Tabulka V.2.6. 1. Spojení \"žáci v jiných zemích\" se vztahuje na patnáctileté žáky v zemích, které se účastnily šetření PISA 2012 zaměřeného na řešení problémů. Národní výběry jsou váženy podle velikosti cílové populace za použití konečných vah žáků. 2. Tento sloupec uvádí rozdíl mezi skutečným výkonem a odvozenou hodnotou z regrese za použití mnohočlenu druhého stupně jako regresní funkce (mat, mat2, čten, čten2, př.v., př.v.2, mat × čten, mat × př.v., čten × př.v.). 3. Tento sloupec uvádí procento žáků, pro něž je rozdíl mezi skutečným výkonem a odvozenou hodnotou z regrese kladný. Hodnoty, které jsou uvedeny tučně, jsou významně větší nebo menší než 50 %. 4. Tento sloupec uvádí rozdíl mezi skutečným výkonem a odvozenou hodnotou z regrese za použití mnohočlenu třetího stupně jako regresní funkce. Odkaz: http://dx.doi.org/10.1787/888933003763