241 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl Tabulka V.4.14 Síla vztahu mezi socioekonomickým statusem a výkonem v řešení problémů uvnitř škol a mezi školami1 Výsledky na základě údajů, které uvedli sami žáci 1. V některých zemích a ekonomických celcích byly do vzorku místo škol zařazeny pouze dílčí jednotky ve školách, což může ovlivnit odhad složek rozptylu mezi školami (viz Příloha A3). 2. V důsledku nevyváženě shromážděných dat nemusí součet složek rozptylu mezi školami a uvnitř škol jako odhad z výběru odpovídat celkovému rozptylu. Všechny modely byly odhadnuty na výběrech vylučujících žáky s chybějící informací o Indexu PISA uvádějícím ekonomický, sociální a kulturní status žáků (ESCS). 3. Vychází z reziduálního rozptylu v modelu s ESCS žáků a průměrným ESCS škol. Záporné odhady hodnot vysvětleného rozptylu jsou udávány jako 0,0. 4. Vychází z reziduálního rozptylu v modelu s výkonem žáků v matematice a průměrným výkonem škol v matematice. 5. Vychází z reziduálního rozptylu v modelu s výkonem žáků v matematice, ESCS žáků, průměrným výkonem škol v matematice a průměrným ESCS škol. Záporné odhady hodnot vysvětleného rozptylu jsou udávány jako 0,0. 6. Poznámka Turecka: Informace v tomto dokumentu odkazující na \"Kypr\" se týkají jižní části ostrova. Na ostrově není žádný orgán, který by zastupoval jak kyperské Turky, tak kyperské Řeky. Turecko na ostrově uznává Severokyperskou tureckou republiku (SKTR). Dokud nebude v rámci OSN nalezeno udržitelné a spravedlivé řešení, zachová Turecko svůj postoj v \"kyperské otázce\". 7. Poznámka všech členských států Evropské unie a států, které jsou zároveň členy EU a OECD: Kyperská republika je uznávána všemi státy OSN s výjimkou Turecka. Informace v tomto dokumentu se týkají oblasti pod skutečnou kontrolou vlády Kyperské republiky. Odkaz: http://dx.doi.org/10.1787/888933003706