216 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl Tabulka V.4.1 Síla vztahu mezi výkonem v řešení problémů a v matematice, uvnitř škol a mezi školami 1 (část 2/2) 1. Celkový rozptyl výkonu žáků se počítá z druhé mocniny směrodatné odchylky všech žáků. 2. V některých zemích a ekonomických celcích byly do výběru místo škol zařazeny pouze dílčí jednotky ve školách, což může ovlivnit odhad složek rozptylu mezi školami (viz Příloha A3). 3. V důsledku nevyváženě shromážděných dat nemusí součet složek rozptylu mezi školami a uvnitř škol jako odhad z výběru odpovídat celkovému rozptylu. 4. Vychází z reziduálního rozptylu v modelu s výkonem žáků v matematice. 5. Vychází z reziduálního rozptylu v modelu s výkonem žáků v matematice a průměrným výkonem škol v matematice. 6. Poznámka Turecka: Informace v tomto dokumentu odkazující na \"Kypr\" se týkají jižní části ostrova. Na ostrově není žádný orgán, který by zastupoval jak kyperské Turky, tak kyperské Řeky. Turecko na ostrově uznává Severokyperskou tureckou republiku (SKTR). Dokud nebude v rámci OSN nalezeno udržitelné a spravedlivé řešení, zachová Turecko svůj postoj v \"kyperské otázce\". 7. Poznámka všech členských států Evropské unie a států, které jsou zároveň členy EU a OECD: Kyperská republika je uznávána všemi státy OSN s výjimkou Turecka. Informace v tomto dokumentu se týkají oblasti pod skutečnou kontrolou vlády Kyperské republiky. Odkaz: http://dx.doi.org/10.1787/888933003706