204 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl Tabulka V.2.5 Korelace řešení problémů s výkonem v matematice, čtení a přírodních vědách (část 2/2) 1. Uvedené korelace jsou párovými korelacemi mezi odpovídajícími latentními proměnnými. 2. Celkový vysvětlený rozptyl je koeficient determinace R2 z regrese výkonu v řešení problémů k výkonu v matematice, čtení a přírodních vědách. Rozptyl spojený pouze s každou oblastí se měří jako rozdíl mezi koeficientem R2 plné regrese a koeficientem R2 regrese řešení problémů pouze ke dvěma zbývajícím oblastem. Reziduální rozptyl se vypočítá jako: 100 - celkový vysvětlený rozptyl. 3. Rozptyl vysvětlený způsobem zadání se měří jako rozdíl mezi koeficientem determinace R2 z regrese výkonu v řešení problémů k výkonu v matematice, čtení a přírodních vědách, a koeficientem determinace R2 ze stejné regrese navýšené o výkon v počítačovém testu z matematiky. 4. Poznámka Turecka: Informace v tomto dokumentu odkazující na \"Kypr\" se týkají jižní části ostrova. Na ostrově není žádný orgán, který by zastupoval jak kyperské Turky, tak kyperské Řeky. Turecko na ostrově uznává Severokyperskou tureckou republiku (SKTR). Dokud nebude v rámci OSN nalezeno udržitelné a spravedlivé řešení, zachová Turecko svůj postoj v \"kyperské otázce\". 5. Poznámka všech členských států Evropské unie a států, které jsou zároveň členy EU a OECD: Kyperská republika je uznávána všemi státy OSN s výjimkou Turecka. Informace v tomto dokumentu se týkají oblasti pod skutečnou kontrolou vlády Kyperské republiky. Odkaz: http://dx.doi.org/10.1787/888933003668