173 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl Tabulka A2.2 Vyloučení Kódy vyloučení: Kód 1 Funkční postižení - žák má střední až těžké trvalé tělesné postižení. Kód 2 Intelektové postižení - žák má mentální nebo emocionální postižení a byl uznán za rozumově opožděného buď na základě testů, nebo na základě názoru kvalifikovaného odborníka. Kód 3 Omezené zvládnutí jazyka hodnocení - žák není rodilým mluvčím žádného z jazyků, v kterém hodnocení v dané zemi probíhá, a má v zemi bydliště po dobu kratší než jeden rok. Kód 4 Další důvody podle vymezení národního centra, schválené mezinárodním centrem. Kód 5 V jazyce výuky nejsou dostupné žádné testové materiály. Poznámka: Úplné vysvětlení ostatních údajů v této tabulce najdete v Technické zprávě PISA 2012 (OECD, brzy vyjde). 1. Poznámka Turecka: Informace v tomto dokumentu odkazující na \"Kypr\" se týkají jižní části ostrova. Na ostrově není žádný orgán, který by zastupoval jak kyperské Turky, tak kyperské Řeky. Turecko na ostrově uznává Severokyperskou tureckou republiku (SKTR). Dokud nebude v rámci OSN nalezeno udržitelné a spravedlivé řešení, zachová Turecko svůj postoj v \"kyperské otázce\". 2. Poznámka všech členských států Evropské unie a států, které jsou zároveň členy EU a OECD: Kyperská republika je uznávána všemi státy OSN s výjimkou Turecka. Informace v tomto dokumentu se týkají oblasti pod skutečnou kontrolou vlády Kyperské republiky. Odkaz: http://dx.doi.org/10.1787/888933003725