159 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl Příloha A Odborné zázemí PISA 2012 Všechny údaje a tabulky v Příloze A jsou dostupné on-line Příloha A1: Indexy z žákovských dotazníků Příloha A2: Cílová populace PISA, výběry šetření PISA a definice škol http://dx.doi.org/10.1787/888933003725 Příloha A3: Odborné poznámky o analýzách v tomto dílu Příloha A4: Zajištění kvality Příloha A5: Koncepce hodnocení schopnosti řešit problémy Příloha A6: Technická poznámka k Brazílii http://dx.doi.org/10.1787/888933003744 Poznámky ke Kypru Poznámka Turecka: Informace v tomto dokumentu odkazující na „Kypr“ se týkají jižní části ostrova. Na ostrově není žádný orgán, který by zastupoval jak kyperské Turky, tak kyperské Řeky. Turecko na ostrově uznává Severokyperskou tureckou republiku (SKTR). Dokud nebude v rámci OSN nalezeno udržitelné a spravedlivé řešení, zachová Turecko v „kyperské otázce“ svůj dosavadní postoj. Poznámka všech členských států Evropské unie a států, které jsou zároveň členy EU a OECD: Kyperská republika je uznávána všemi státy OSN s výjimkou Turecka. Informace v tomto dokumentu se týkají oblasti pod skutečnou kontrolou vlády Kyperské republiky. Poznámka týkající se Izraele Statistická data pro Izrael jsou poskytována příslušnými izraelskými orgány a na jejich odpovědnost. Použitím těchto dat ze strany OECD není dotčen status Golanských výšin, východního Jeruzaléma a izraelských osad na Západním břehu Jordánu podle mezinárodního práva.