106 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl Obrázek V.3.8 Relativní silné a slabé stránky v postupech řešení problémů Poznámka: Země a ekonomické celky s lepším/horším než očekávaným výkonem jsou ty, kde relativní pravděpodobnost úspěšnosti žáků v jedné skupině úkolů na základě jejich úspěšnosti ve všech ostatních úkolech je významně větší/menší než průměr v zemích OECD, po zohlednění obtížnosti otázky a efektu formátu odpovědi pro danou zemi či ekonomický celek. Země a ekonomické celky jsou řazeny sestupně podle průměrného skóru v řešení problémů. Zdroj: OECD, Databáze PISA 2012, Tabulky V.2.2. a V.3.2 Odkaz: http://dx.doi.org/10.1787/888933003592 Obrázek V.3.8 shrnuje silné a slabé stránky zemí a ekonomických celků v postupech řešení problémů. Za povšimnutí stojí dvě schémata, která se objevila v Obrázku V.3.8 vyplývají. Zaprvé je zde významný překryv mezi zeměmi a ekonomickými celky, které jsou silné v otázkách na „zkoumání a porozumění“ a těmi, které jsou silné v otázkách na „znázorňování a formulování“.