84 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl Obrázek V.2.13 Vztah mezi výkonem v řešení problémů, matematice, čtení a přírodních vědách Průměrná latentní korelace OECD, kde 0,00 znamená žádný vztah a 1,00 znamená nejsilnější pozitivní vztah Zdroj: OECD, Databáze PISA 2012, Tabulka V.2.5. Odkaz: http://dx.doi.org/10.1787/888933003573 Obrázek V.2.14 Rozptyl výkonu v řešení problémů v porovnání s výkonem v matematice, čtení a přírodních vědách Země a ekonomické celky jsou řazeny vzestupně podle procentně vyjádřeného celkového vysvětleného rozptylu v řešení problémů. Zdroj: Databáze PISA 2012, Tabulka V.2.5. Odkaz: http://dx.doi.org/10.1787/888933003573 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 Česká republika Tchaj-wan (Čína)Izrael Nizozemsko Spojené státy Anglie (Velká Británie)Slovensko Chorvatsko Estonsko Finsko Německo Austrálie Šanghaj (Čína)Turecko Maďarsko Malajsie Francie Srbsko Singapur Brazílie Slovinsko Průměr OECD Bulharsko Belgie Spojené arabské emiráty Korea Švédsko Chile Černá Hora Rakousko Irsko Portugalsko Uruguay Macao (Čína)Norsko Polsko Kanada Dánsko Hongkong (Čína)Itálie Japonsko Španělsko Ruská federace Kolumbie Procento vysvětleného rozptylu Rozptyl související s více než jednou gramotností Rozptyl související pouze s výkonem v matematice Rozptyl související pouze s výkonem ve čtení Rozptyl související pouze s výkonem v přírodních vědách Zbývající (nevysvětlený) rozptyl