80 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl ukazuje celkový rozptyl výkonu v každé zemi a ekonomickém celku rozdělený na rozptyl uvnitř škol a rozptyl mezi školami. Údaje ukazují, že výsledky testu schopnosti řešit problémy se mezi školami značně liší. V průměru zemí OECD je rozptyl výkonu žáků, který je pozorován uvnitř škol, ve výši 61 % průměrného rozptylu výkonu žáků v zemích OECD. Zbytek (38 %) je způsoben rozdíly ve výkonu žáků mezi školami (Tabulka V.2.4). Obrázek V.2.11 Celkový rozptyl výkonu v řešení problémů a rozptyl mezi školami a uvnitř škol Vyjádřeno jako procento průměrného rozptylu výkonu žáků v zemích OECD Celkový rozptyl jako podíl rozptylu OECD Rozptyl ve školách (jako podíl celku) Rozptyl mezi školami (jako podíl celku) Země a ekonomické celky jsou řazeny sestupně podle rozptylu mezi školami v řešení problémů jako podílu rozptylu mezi školami ve výkonu v zemích OECD. Zdroj: OECD, Databáze PISA 2012, Tabulka V.2.4. Odkaz: http://dx.doi.org/10.1787/888933003573