65 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl Obrázek V.2.3 Porovnání výsledků zemí a ekonomických celků v řešení problémů 1. Poznámka Turecka: Informace v tomto dokumentu odkazující na \"Kypr\" se týkají jižní části ostrova. Na ostrově není žádný orgán, kt erý by zastupoval jak kyperské Turky, tak kyperské Řeky. Turecko na ostrově uznává Severokyperskou tureckou republiku (SKTR). Dokud nebude v rámci OSN nalezeno udržitelné a spravedlivé řešení, zachová Turecko v \"kyperské otázce\" svůj dosavadní postoj. 2. Poznámka všech členských států Evropské unie a států, které jsou zároveň členy EU a OECD: Kyperská republika je uznávána všemi státy OSN s výjimkou Turecka. Informace v tomto dokumentu se týkají oblasti pod skutečnou kontrolou vlády Kyperské republiky. Zdroj: OECD, Databáze PISA 2012. Odkaz: http://dx.doi.org/10.1787/888933003573 Při interpretaci průměrného výsledku by měly být vzaty v úvahu pouze statisticky významné rozdíly mezi zeměmi a ekonomickými celky (Okno V.2.2). Obrázek V.2.3 uvádí průměrné skóry jednotlivých zemí a ekonomických celků, takže čtenář vidí, kde jsou rozdíly mezi průměry statisticky podobné. Data, ze kterých Obrázek V.2.3 vychází, jsou uvedena v Příloze B. Země či ekonomické celky v prostředním sloupci nemají průměrné výsledky významně statisticky odlišné3 od zemí a ekonomických celků vyjmenovaných vpravo. Ve všech ostatních případech má země A vyšší skór než země B, pokud se země A nachází nad zemí B v seznamu v prostředním sloupci, a má nižší skór, pokud je země A zobrazena pod zemí B. Například zatímco Finsko se jasně řadí nad Spojené státy, výkon Anglie (Velká Británie) nemůže být s jistotou odlišen ani od výkonu Finska, ani od výkonu Spojených států.