64 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl vazby středně složitého problému, což jim umožňuje přemýšlet dopředu, odkrývat neočekávané těžkosti nebo chyby a přizpůsobovat tomu své plány - což je nezbytné k dosažení cíle v úloze KLIMATIZACE (úkol 2) a JÍZDENKY (otázka 2). Co žáci zvládnou v řešení problémů PISA shrnuje výkon žáků při řešení problémů do jedné škály, která poskytuje celkové hodnocení schopnosti patnáctiletých žáků řešit problémy. Výsledky tohoto celkového měření výkonu jsou představeny v dalším textu. Informace pokrývají jak průměrnou úroveň výkonu v řešení problémů v každé zemi a ekonomickém celku, tak rozdělení schopnosti řešit problémy. Kapitola 3 analyzuje tyto výsledky podrobněji a zabývá se různými složkami schopnosti řešit problémy. Průměrná úroveň schopnosti řešit problémy Tato část zprávy podává na průměrných skórech žáků přehled o výkonu zemí a ekonomických celků ve schopnosti řešit problémy a porovnává je jednak mezi sebou, jednak s průměrem zemí OECD. Protože řešení problémů bylo v rámci PISA 2012 nově zkoumanou oblastí, byl průměrný výkon OECD nastaven na 500 bodů a směrodatná odchylka v zemích OECD na 100 bodů. Tím je nastaven srovnávací ukazatel, s nímž jsou porovnávány výkony všech zemí, které se šetření PISA 2012 účastnily.