62 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl v konkrétní situaci: \"Co vysavač udělá, když narazí na červenou kostku?\" \"Otočí se o čtvrt kruhu (90 stupňů) a jede dopředu, dokud nenarazí na něco jiného.\" 2 423 až méně než 488 bodů JÍZDENKY Úkol 2 (CP038Q01) Částečný počet bodů 453 Použít automat k nákupu jízdenek pro danou situaci bez ověření, že řešení splňuje podmínku (nejlevnější jízdenka). K získání částečného počtu bodů si žák koupí buď celodenní jízdenku, nebo čtyři zlevněné jízdenky na jednotlivou jízdu metrem, ale neporovná obě možnosti, aby zjistil, která je výhodnější, jak stojí v pokynech. Základní funkce automatu se žák naučil používat v předchozím úkolu (Jízdenky, Úkol 1). Zakoupení jízdenky zahrnuje několik kroků. 2 Silniční doprava Úkol 2 (CP007Q02) 446 Zvýraznit nejkratší cestu mezi dvěma vzdálenými body na mapě. Pomocí nápovědy v zadání úkolu lze ověřit, že nalezené řešení odpovídá nejkratší cestě. 1 358 až méně než 423 bodů Robotický vysavač Úkol 3 (CP002Q06) Částečný počet bodů 414 Po zhlédnutí animace částečně popsat zákonitosti, kterými se řídí chování neznámého systému: alespoň částečně pochopit a formulovat pravidlo, kterým se řídí chování robotického vysavače v konkrétní situaci (např. \"otočí se\"). 1 Silniční doprava Úkol 3 (CP007Q03) 408 Zhodnotit různé možnosti za použití diagramu sítě a vybrat stanici, která splní podmínku doby jízdy u všech tří účastníků schůzky. Pod 1 Méně než 358 bodů Silniční doprava Úkol 1 (CP007Q01) 340 Vyčíst doby přepravy z jednoduchého diagramu sítě a najít nejkratší cestu mezi dvěma blízkými body na mapě. Všechny potřebné informace jsou obsaženy v zadání a žák může volit z nabízených odpovědí. Správné řešení je možné najít v několika krocích metodou pokus-omyl. Okno V.2.1 představuje hlavní rozdíly mezi obtížnými a snadnými otázkami a spojuje je s pokrokem žáků v řešení problémů.