61 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl monitorovat postup k cíli a rychle reagovat na zpětnou vazbu. 5 Jízdenky Úkol 2 (CP038Q01) Plný počet bodů 638 Cíleným zkoumáním dojít ke splnění úkolu. Žák má za úkol zakoupit jízdenky v automatu a reagovat na zpětnou vazbu získávanou v průběhu plnění úkolu tak, aby splnil všechny podmínky: jízdenka musí vyhovovat třem explicitním pokynům a než žák definitivně zvolí, musí porovnat cenu u dvou možností a ověřit si, že splnil zadání koupit nejlevnější jízdenku. Správný postup zahrnuje více kroků. 4 553 až méně než 618 bodů Klimatizace Úkol 2 (CP025Q02) Částečný počet bodů 592 Ovládat systém s několika závislostmi za účelem dosažení požadovaného výsledku. Diagram ukazuje, které ovladače klimatizace je možné použít ke změně nastavení teploty a vlhkosti. Pro získání částečného počtu bodů stačí, když se žákovi v rámci povolených čtyř manipulací podaří nastavit obě výstupní hodnoty blíže k cílovým úrovním, ale nedosáhne cílových hodnot u obou proměnných. 4 Jízdenky Úkol 3 (CP038Q03) 579 Poradit si v nečekané situaci: automat nefunguje, což žák zjistí až po několika krocích. Žák si chce koupit jízdenky na metro v automatu a má nárok na zlevněné jízdné, ale když požadovanou jízdenku zvolí, automat zahlásí, že \"tento typ jízdenek není k dispozici\". Žák si proto musí koupit jízdenku na metro za plnou cenu. 4 Robotický vysavač Úkol 2 (CP002Q07) 559 Předvídat chování jednoduchého neznámého systému za použití prostorového uvažování. Animované zadání úkolu ukáže chování robotického vysavače v místnosti a žák má následně určit, jak se vysavač bude chovat v jiné výchozí pozici. Nová výchozí pozice vysavače odpovídá prostřední fázi trajektorie, kterou žák sledoval: správná předpověď chování robota nemusí nutně vyžadovat plné pochopení pravidel, kterými se vysavač řídí. Částečné pochopení pravidel a pečlivé pozorování jsou dostačující. 3 488 až méně než 553 bodů Jízdenky Úkol 1 (CP038Q02) 526 Zakoupit jízdenku v neznámém automatu. Žák sleduje explicitní pokyny, jak v každém kroku provést správnou volbu. Pokyny ovšem nejsou dány v tom pořadí, v jakém se musí použít, a k řešení je třeba provést více kroků. 3 Klimatizace Úkol 1 (CP025Q01) Plný počet bodů 523 Prozkoumat a znázornit vztahy mezi proměnnými v systému s více závislostmi. Neznámá klimatizace má tři ovladače, které určují její účinek na teplotu vzduchu a vlhkost. Žák musí experimentovat, aby zjistil, které ovladače mají vliv na teplotu a které na vlhkost, pak znázornit příčinné vztahy zakreslením šipek mezi třemi vstupy (ovladači) a dvěma výstupy (teplotou a vlhkostí) (plný počet bodů). Úkol 1 (CP025Q01) Částečný počet bodů 492 Částečný počet za tuto otázku lze získat, když žák efektivně prozkoumá vztahy mezi proměnnými postupným zkoušením vždy jen jednoho vstupu, ale nedokáže je správně znázornit v diagramu. 3 Robotický vysavač Úkol 1 (CP002Q08) 490 Pochopit chování neznámého systému. Vybrat na základě pozorování ze seznamu čtyř možností popis, který odpovídá chování robotického vysavače