52 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl SILNIČNÍ DOPRAVA: Otázka 2 Druhá otázka v úloze SILNIČNÍ DOPRAVA je také zaměřena na plánování a provádění. Žák má najít nejrychlejší cestu mezi stanicemi „Veveří“ a „Kateřinky“, což jsou dva vzdálené body na mapě. Tentokrát žák musí zadat odpověď zvýrazněním této trasy. Aby žák nemusel systematicky generovat všechny možné alternativy, může využít údaj, že nejrychlejší trasa trvá 31 minut. Pak může cíleně zkoumat síť, aby našel trasu, která trvá 31 minut. Obrázek V.1.18 SILNIČNÍ DOPRAVA: Otázka 2 SILNIČNÍ DOPRAVA: Otázka 3 Obrázek V.1.19 SILNIČNÍ DOPRAVA: Otázka 3 Ve třetí otázce žák musí použít rozbalovací menu a vybrat stanici, která splní podmínku času jízdy u všech tří účastníků schůzky. Požadavek v této třetí otázce je klasifikován jako úkol zaměřený na sledování a posuzování, protože žák musí hodnotit možná řešení za dané podmínky.