51 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl k dispozici“. V tomto úkolu si žák musí uvědomit, že nemůže provést svůj původní plán, tudíž ho musí přizpůsobit a zakoupit jízdenku na metro za plnou cenu. Vzorová úloha 4: SILNIČNÍ DOPRAVA Obrázek V.1.16 SILNIČNÍ DOPRAVA: Úvodní text V úloze SILNIČNÍ DOPRAVA žáci dostanou mapu sítě silnic s uvedenými časy jízdy. Třebaže se zde jedná o úlohu se statickými otázkami, protože všechny informace o časech jízdy jsou poskytnuty v úvodním textu, i zde se využívá výhod počítačového zadání. Žáci mohou klikat na mapu, aby si vyznačili trasu, a kalkulačka v levém dolním rohu jim sčítá čas jízdy u vybrané trasy. Kontext otázek v této úloze je sociální a netechnický. SILNIČNÍ DOPRAVA: Otázka 1 Obrázek V.1.17 SILNIČNÍ DOPRAVA: Otázka 1 V první otázce úlohy, která je zaměřena na postup plánování a provádění, jsou žáci dotázáni na nejkratší dobu jízdy mezi stanicemi „Obora“ a „Polesí“, což jsou dvě relativně blízké stanice zobrazené na mapě. Jsou jim nabídnuty čtyři varianty odpovědi.