50 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl („meziměstské vlaky“), druh jízdného („plné jízdné“), pak si vybrat mezi celodenní jízdenkou a jízdenkou na několik jednotlivých jízd a konečně uvést počet jízd (dvě). Řešení vyžaduje více kroků a pokyny nejsou dány ve stejném pořadí, v jakém se mají provést. V porovnání s těmi následujícími se jedná o relativně lineární problém, ale je to první setkání s novým přístrojem, což zvyšuje úroveň obtížnosti otázky. JÍZDENKY: Otázka 2 Obrázek V.1.14 JÍZDENKY: Otázka 2 Ve druhé otázce úlohy jsou žáci vyzváni, aby našli a zakoupili nejlevnější jízdenku, která jim umožní provést čtyři cesty po městě metrem v jednom dni. Jako žáci mohou využít zlevněné jízdné. Tato otázka se zaměřuje na postup zkoumání a porozumění. Opravdu, ke splnění tohoto úkolu musí žák použít cílenou průzkumnou strategii, napřed přijít alespoň na ty dvě alternativy, které jsou jasné na první pohled (celodenní jízdenka na metro za zlevněné jízdné nebo jednotlivá zlevněná jízdenka na čtyři jízdy), a pak si ověřit, která z jízdenek je levnější. Pokud žák navštíví obě obrazovky před nákupem nejlevnější jízdenky (což je nakonec jednotlivá jízdenka na čtyři jízdy), dostane plný počet bodů. Žák, který si koupí jednu ze dvou jízdenek bez vzájemného porovnání ceny, získá jenom částečný počet bodů. Vyřešení tohoto problému zahrnuje více kroků. JÍZDENKY: Otázka 3 Obrázek V.1.15 JÍZDENKY: Otázka 3 Ve třetí otázce jsou žáci požádáni, aby si koupili jízdenku na dvě jízdy metrem. Podle instrukcí mohou využít zlevněné jízdné. Třetí otázka se zaměřuje na postup sledování a posuzování, protože vyžaduje, aby žák změnil svůj původní plán (koupit zlevněné jízdenky na metro). Když žák vybere zlevněné jízdné, stroj ohlásí, že „tento typ jízdenek není