49 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl požadovaných kroků je dva - a chyba se dá často napravit, pokud se vzápětí provede správný krok. Jedou z možných strategií je stanovit si jednotlivé dílčí cíle a zaměřit se na teplotu a vlhkost v posloupných krocích. Pokud se žákovi ve čtyřech povolených krocích podaří přiblížit teplotu i vlhkost cílovým hodnotám, ale nedosáhne cíle u obou, získává částečný počet bodů. Vzorová úloha 3: JÍZDENKY V úloze JÍZDENKY jsou žáci vyzváni, aby si představili, že právě přijeli na nádraží, kde je automat na prodej jízdenek. Kontext otázek v této úloze je sociální a technický. Obrázek V.1.12 JÍZDENKY: Úvodní text V automatu si žáci mohou koupit jízdenky na metro nebo na vlak za plné nebo zlevněné jízdné, mohou si vybrat celodenní jízdenku nebo jízdenku na konkrétní počet jízd. Všechny otázky v této úloze představují interaktivní problémovou situaci: žák si má poradit s neznámým strojem a použít ho k uspokojení svých potřeb. JÍZDENKY: Otázka 1 Obrázek V.1.13 JÍZDENKY: Otázka 1 V první otázce úlohy jsou žáci vyzváni, aby si koupili jízdenku na vlak za plnou cena na dvě jednotlivé jízdy. Tato úloha měří postup plánování a provádění. Žák si napřed musí zvolit síť