46 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl MP3 PŘEHRÁVAČ: Otázka 3 Obrázek V.1.7 MP3 PŘEHRÁVAČ: Otázka 3 Třetí otázka se zaměřuje na postup znázorňování a formulování. Pro její správné zodpovězení si žáci musí v hlavě vytvořit mentální reprezentaci toho, jak celý systém funguje, aby mohli určit, která z nabízených možností znázorňuje možný stav přístroje. V této otázce mají žáci opět k dispozici tlačítko „OBNOVIT“, které umožňuje vrátit přístroj do původního stavu, takže s ním mohou manipulovat podle potřeby a bez jakéhokoli omezení. Tato otázka neumožňovala získání částečného počtu bodů a její obtížnost byla srovnatelná s obtížností první otázky. Správnou odpověď (druhá možnost zleva) zvolilo v pilotáži 39 % žáků. MP3 PŘEHRÁVAČ: Otázka 4 Obrázek V.1.8 MP3 PŘEHRÁVAČ: Otázka 4 Poslední otázka se týká sledování a posuzování a žáci se v ní mají zamyslet nad tím, jak by se dalo fungování přístroje navrhnout jinak. Tato otázka je jednou z mála otázek s konstruovanou odpovědí, které musely být hodnoceny odborníky. Plný počet bodů získají odpovědi, kde žák vysvětlí, jak by mohl přehrávač fungovat s jediným tlačítkem. Otázku lze správně zodpovědět různými způsoby a žáci mohou přicházet i s originálními nápady. Nejjednodušším řešením je však navrhnout změnu fungování horního tlačítka tak, aby se člověk po proklikání na pravou