12 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl Obrázek V.3.8 Relativní silné a slabé stránky v postupech řešení problémů ................... 106 Obrázek V.3.9 Relativní úspěšnost v úkolech na řešení problémů podle formátu odpovědi ................................................................................................................... 109 Obrázek V.3.10 Společná analýza silných a slabých stránek podle povahy problému a použitého postupu .............................................................................................................. 110 Obrázek V.4.1 Rozptyl ve výsledcích typický pro řešení problémů .................................. 116 Obrázek V.4.2 Relativní výsledky v řešení problémů u žáků v učňovských a předučňovských oborech .................................................................................................... 118 Obrázek V.4.3 Relativní výsledky v řešení problémů podle vzdělávacího programu (část 1/2) ................................................................................................................... 119 Obrázek V.4.3 Relativní výsledky v řešení problémů podle vzdělávacího programu (část 2/2) ................................................................................................................... 120 Obrázek V.4.4 Rozdíly ve výsledcích v řešení problémů podle pohlaví ........................... 122 Obrázek V.4.5 Schopnost řešit problémy u dívek a chlapců ............................................ 123 Obrázek V.4.6 Rozdíly mezi chlapci a dívkami ve výsledcích v řešení problémů, matematice, čtení a přírodních vědách ................................................................................. 125 Obrázek V.4.7 Relativní výsledky v řešení problémů u dívek ........................................... 126 Obrázek V.4.8 Silné a slabé stránky dívek, podle postupu v řešení problémů ................ 127 Obrázek V.4.9a Síla vztahu mezi socioekonomickým statusem a výsledkem v řešení problémů, matematice, čtení a přírodních vědách................................................................ 130 Obrázek V.4.9b Síla vztahu mezi socioekonomickým statusem a výsledkem v řešení problémů uvnitř škol a mezi školami ..................................................................................... 131 Obrázek V.4.10 Rozdíl související s povoláním rodičů ve výsledcích v řešení problémů, matematice, čtení a přírodních vědách ................................................................................. 132 Obrázek V.4.11 Relativní výsledek v řešení problémů u žáků, jejichž rodiče pracují v částečně kvalifikovaných nebo nekvalifikovaných povoláních ........................................... 133 Obrázek V.4.12 Silné a slabé stránky v řešení problémů u žáků, kde alespoň jeden z rodičů zastává kvalifikované povolání, podle postupu ........................................................ 135 Obrázek V.4.13 Relativní výsledek v řešení problémů u žáků s přistěhovaleckým původem ................................................................................................................... 136 Obrázek V.4.14 Rozdíl ve výsledcích v řešení problémů související s používáním počítačů doma ................................................................................................................... 139 Obrázek V.4.15 Rozdíl ve výsledcích v řešení problémů související s používáním počítačů ve škole ................................................................................................................... 140 Obrázek V.4.16 Rozdíl ve výsledcích v řešení problémů, matematice, čtení a přírodních vědách související s používáním počítačů doma ............................................... 141 Obrázek V.5.1 Růst zaměstnanosti v povoláních, uskupených podle schopnosti pracovníků řešit problémy ..................................................................................................... 144 Obrázek A3.1 Označení používaná v dvourozměrné tabulce ............................................. 182 Obrázek A5.1 Koncept počítačového testu PISA 2012: pouze řešení problémů ................ 192 Obrázek A5.2 Koncept počítačového testu PISA 2012: řešení problémů, matematika a čtení ...................................................................................................................... 192