11 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl Obrázek V.1.21 ROBOTICKÝ VYSAVAČ: Otázka 1 .................................................................. 53 Obrázek V.1.22 ROBOTICKÝ VYSAVAČ: Otázka 2 .................................................................. 54 Obrázek V.1.23 ROBOTICKÝ VYSAVAČ: Otázka 3 .................................................................. 54 Obrázek V.2.1 Vztah mezi otázkami a výsledkem žáka na škále ........................................ 59 Obrázek V.2.2 Přehled vybraných otázek na řešení problémů ilustrující úrovně schopnosti ..................................................................................................................... 60 Obrázek V.2.3 Porovnání výsledků zemí a ekonomických celků v řešení problémů .......... 65 Obrázek V.2.4 Výkon v řešení problémů mezi zúčastněnými zeměmi/ekonomickými celky (část 1/2) ..................................................................................................................... 67 Obrázek V.2.4 Výkon v řešení problémů mezi zúčastněnými zeměmi/ekonomickými celky (část 2/2) ..................................................................................................................... 68 Obrázek V.2.5 Popis šesti úrovní schopnosti řešit problémy ............................................. 70 Obrázek V.2.6 Schopnost řešit problémy ........................................................................... 72 Obrázek V.2.7 Žáci s nejlepším výkonem v řešení problémů ............................................. 76 Obrázek V.2.8 Rozptyl ve výkonu schopnosti řešit problémy v zemích a ekonomických celcích ............................................................................................................ 77 Obrázek V.2.9 Rozdíly mezi žáky s dobrým a špatným výkonem ....................................... 78 Obrázek V.2.10 Průměrný výkon v řešení problémů a rozptyl výkonu ................................ 79 Obrázek V.2.11 Celkový rozptyl výkonu v řešení problémů a rozptyl mezi školami a uvnitř škol ..................................................................................................................... 80 Obrázek V.2.12 Rozdíly mezi školami ve výkonu v řešení problémů, v matematice a v socioekonomickém statusu ................................................................................................ 81 Obrázek V.2.13 Vztah mezi výkonem v řešení problémů, matematice, čtení a přírodních vědách .................................................................................................................. 84 Obrázek V.2.14 Rozptyl výkonu v řešení problémů v porovnání s výkonem v matematice, čtení a přírodních vědách ................................................................................. 84 Obrázek V.2.15 Relativní výkon v řešení problémů.............................................................. 86 Obrázek V.2.16 Očekávaný výkon v řešení problémů podle výkonu v matematice ............ 88 Obrázek V.2.17 Vzorce relativního výkonu v řešení problémů ............................................ 89 Obrázek V.2.18 Vliv počítačových dovedností na umístění žáků v jednotlivých zemích/ekonomických celcích .................................................................................................. 90 Obrázek V.2.19 Vliv počítačových dovedností na relativní výkon v řešení problémů ......... 91 Obrázek V.3.1 Počet úkolů podle rámcového aspektu ...................................................... 96 Obrázek V.3.2 Příklady otázek na řešení problémů podle povahy problému .................... 97 Obrázek V.3.3 Rozdíly v úspěšnosti zemí a ekonomických celků v řešení problémů podle povahy problému ........................................................................................................... 98 Obrázek V.3.4 Relativní úspěšnost v testu řešení problémů podle povahy problému ...... 99 Obrázek V.3.5 Příklady úkolů na řešení problémů podle postupu ................................... 101 Obrázek V.3.6 Rozdíly v úspěchu zemí a ekonomických celků v řešení problémů podle kognitivního postupu ............................................................................................................. 103 Obrázek V.3.7 Relativní úspěšnost v úkolech na řešení problémů podle postupu .......... 104