2 Kreativní řešení problémů: schopnosti žáků řešit problémy z reálného života – V. díl Tato publikace vychází z pověření generálního tajemníka OECD. Vyjádřené názory a argumenty použité v této zprávě nemusí odrážet oficiální stanoviska organizace nebo vlád jejích členských zemí. Tento dokument a veškeré mapy v něm obsažené se nedotýkají statutu nebo svrchovanosti žádného území, vymezení mezinárodních hranic a názvů jakéhokoli území, města nebo oblasti. Poznámka Turecka: Informace v tomto dokumentu odkazující na \"Kypr\" se týkají jižní části ostrova. Na ostrově není žádný orgán, který by zastupoval jak kyperské Turky, tak kyperské Řeky. Turecko na ostrově uznává Severokyperskou tureckou republiku (SKTR). Dokud nebude v rámci OSN nalezeno udržitelné a spravedlivé řešení, zachová Turecko v \"kyperské otázce\" svůj dosavadní postoj. Poznámka všech členských států Evropské unie a států, které jsou zároveň členy EU a OECD: Kyperská republika je uznávána všemi státy OSN s výjimkou Turecka. Informace v tomto dokumentu se týkají oblasti pod skutečnou kontrolou vlády Kyperské republiky. Statistická data pro Izrael jsou poskytována příslušnými izraelskými orgány a na jejich odpovědnost. Použitím těchto dat ze strany OECD není dotčen status Golanských výšin, východního Jeruzaléma a izraelských osad na Západním břehu Jordánu podle mezinárodního práva. Opravy publikací OECD naleznete online na adrese: www.oecd.org/publishing/corrigenda. © OECD 2014 Původně publikováno OECD v angličtině a francouzštině pod tituly: PISA 2012 PISA 2012 Results: Creative Problem Solving (Volume V): Students' Skills in Tackling Real-Life Problems, PISA Résultats du PISA 2012 : Trouver des solutions créatives (Volume V) : Compétences des élèves en résolution de problèmes de la vie réelle © 2014 OECD All rights reserved. © 2014 Czech School Inspectorate for this Czech edition 2014 Česká školní inspekce pro toto české vydání.